duminică, 6 octombrie 2013

Iulian Enache a gasit o comoara de argint

Cel mai mare tezaur monetar din România a fost descoperit de un bărbat, în apropiere de Râmnicu Vâlcea. El a găsit 47.000 de monede din argint, care datează din secolul XV. Tezaurul a fost găsit întâmplător și cântărește peste 54 de kilograme. Monedele sunt turceşti şi au circulat în Ţările Române.  

Iulian Enache are 34 de ani şi este pasionat de arheologie, dar mai ales de comorile ascunse. În urmă cu doar câteva luni şi-a achiziţionat şi un detector de metale. A efectuat căutări în peste 50 de locuri, însă până acum a găsit doar monede din perioada regalităţii. La finalul acestei săptămâni, a descoperit cel mai important tezaur monetar din România.
„Când am găsit primele monezi, eram emoţionat, bineînţeles, că erau cele mai vechi pe care le-am găsit şi cele mai multe. 100, 150, erau, totuşi, multe. Dar când am dat de nucleul tezaurului, unde a fost îngropat iniţial, am rămas pur şi simplu stupefiat. Era să îmi stea inima, pur şi simplu”, mărturiseşte Iulian Enache.
Tezaurul a fost descoperit cu ajutorul detectorului de metale, dar tânărul spune că a avut şi mult noroc.
„Am mai fost în zona respectivă, fără rezultate, am mai fost şi în alte zone, la fel, tot fără rezultate. E o descoperire întâmplătoare. Am fost omul potrivit, la locul potrivit”, mai spune tânărul.
Imediat ce a găsit tezaurul, tânărul l-a dus la Muzeul Naţional de Istorie din Bucureşti.
„Sunt numai monede şi foarte interesant, sunt numai monede otomane din prima jumătate a secolului al XV-lea”, a precizat directorul Muzeului Naţional de Istorie Bucureşti.
Tezaurul are 47.000 de monede şi cântăreşte 54 de kilograme. O monedă ca cele descoperite de tânăr se vinde cu sume între 7 şi 20 de euro.

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu